19 במאי 2008

התערבות

"בוא נראה אותך עושה את זה", אמר שלומי בזילזול , "אני מוכן להתערב על מה שאתה רוצה, שאתה נשבר אחרי יומיים", המשיך להתריס. אבל דני לא התרגש והמשיך לשחק את המשחק.

הם שיחקו בזה מאז שהיו ילדים בכיתה ג' או ד', גם על זה יש וויכוח והתערבות ביניהם. שלומי אמר שהם חברים מאז כיתה ג', ודני אמר שהוא בכלל נכנס לביה"ס הזה רק בכיתה ד', ככה שהם לא היו יכולים להיות חברים כבר בכיתה ג'. הם התערבו על כך שמי שמפסיד מזמין את השני למשחק כדורגל, כולל הגרעינים וכל דבר נוסף שימכרו במהלך המשחק. שניהם ניסו למצוא את תמונת המחזור של כיתה ג' כדי לראות אם דני נמצא שם או לא, אבל לרוע המזל שניהם כבר מזמן זרקו את התמונה הזאת והם לא בקשר עם אף אחד אחר שהיה איתם בביה"ס היסודי. עם זאת, הם לא נואשו והלכו לביה"ס לבדוק אם תלויה תמונת מחזור על אחד הקירות. מסתבר שמעולם לא תלו שם תמונות כאלה. הם שאלו את המזכירה אם יש לה אולי תמונה כזאת מתוייקת באיזה מקום, ובאמת הייתה לה, ובאמת דני לא הופיע בה, אבל שלומי אמר שהוא לא בתמונה בגלל שבאותו יום הוא היה מאוד חולה ולא הגיע בכלל לביה"ס, והוא זוכר את זה בגלל שאחרי הלימודים הוא הגיע אליו לתת לו שיעורי בית והוא מאוד התבאס שצילמו את התמונה דווקא באותו יום שהחמיץ.

דני כמובן הכחיש הכל ואמר ששלומי בדה את כל המעשייה מליבו, וכך נוצרה התערבות חדשה, שאמא של דני לא עזרה הרבה כדי לפתור אותה. אמא של דני לא עזרה הרבה בשום דבר, כי היא הייתה אלכוהוליסטית וכנראה זונה, אבל שלומי לא אמר שום דבר על זה שכל היסודי, כשהוא היה מגיע לדני הביתה, הוא היה רואה כל מיני גברים נכנסים ויוצאים מהבית שלו. בסביבות כיתה ז', כשכולם כבר יודעים מה זה זונה, דני אמר לשלומי שאמא שלו מסירה שיער בשעווה, וכל הגברים האלה הם בכלל הומואים, שנכנסים לחדר של אמא שלו וצועקים ונאנחים בגלל שכואב להם. שלומי לא התווכח, על זה הם לא התערבו.

"על מה שאני רוצה?" שאל דני והניח את ידיו על מותניו.

"מה שאתה רוצה", המשיך שלומי.

"אני רוצה לילה אחד עם נורית".

שלומי היסס קצת לפני שהגיב, נורית חברה שלו כבר שש שנים, וכל הזמן הזה הוא שם לב שדני רוצה אותה. או שהוא רוצה אותה או שהוא מאוהב בה. שלומי לא היה בטוח, מה שכן, היה איזה ערב אחד שכולם השתכרו ודני הניח את ידו על הירך של נורית, ונורית לא הורידה את היד ממנה. שלומי מאוד התעצבן בתוך תוכו, אבל לא אמר שום דבר לאף אחד מהם, כי ידע שיש להם תירוץ טוב, הם היו שיכורים. גם הוא השתמש בתירוץ השיכור פעם אחת כשיצא עם נורית לאיזה מועדון עם כמה חברות שלה ותפס לאחת מהן את התחת. האמת, שזה לא בגלל שהוא היה שיכור, אלא בגלל שהוא היה חרמן. לא רק שהוא היה חרמן הוא גם היה יהיר וחשב שנורית תרצה שלישייה עם סתיו, זאת שהוא תפס לה בתחת. הוא תפס לה בתחת, אגב, בגלל שפעם היא אמרה לו שאם הוא לא היה עם נורית היא בטוח היתה קופצת עליו. אבל נורית לא רצתה שלישייה, היא רק רצתה לזרוק אותו לכל הרוחות ולבכות בבית של אמא שלה כמה ימים. הוא השתמש בתירוץ השיכור, ונורית שלמדה משפטים כבר שנה שנייה, אמרה לו שזו לא הגנה, בגלל שהוא הכניס את עצמו למצב פסול. שלומי לא הבין שום דבר במשפטים, אבל הבין מתי הוא צריך לשתוק. כניסה למצב פסול, נורית המשיכה להסביר לו, זה אומר, שהוא באופן מודע לגמרי הביא את עצמו להיות שיכור, ובגלל זה כל מה שהוא עושה כשיכור, הוא עושה מתוך מודעות ראשונית כלשהי. שלומי עדיין לא הבין, אבל הוא תמיד ידע מתי צריך לבכות ולחבק. וזה בדיוק מה שהוא עשה, בכה, חיבק והתחנן. נורית סלחה לו ומאז עברה כבר שנה בערך. ופתאום דני מביא לו את היציאה הזאת, שהוא בכלל לא ציפה לה, מה גם שדני בכלל לא שיכור עכשיו.

"נו מה אתה אומר, אם אני מצליח, אני מקבל לילה עם נורית", דני המשיך, כשידו עכשיו על העליונה. "ומה אם היא לא תסכים?"

"תשאיר את זה לי, בוא נשנה את ההתערבות, לא לילה עם נורית, אלא הזדמנות ללילה עם נורית".

"ומה זה אומר?"

"זה אומר, שאנחנו נפגשים שלושתנו אצלי, שותים קצת, מעשנים קצת, ואז אתה חייב ללכת לאיזה משהו. אתה תגיד שאתה קופץ לחצי שעה, ואחרי חצי שעה תשלח לנורית הודעה שאתה מצטער אבל זה יקח יותר זמן ממה שחשבת. בסוף תחזור אחרי שעתיים וחצי. זה כבר יספיק בשביל ההזדמנות".

"חשבת על זה הרבה הא?"

"התערבנו, או שאתה מתחיל לשקשק?"

"שום משקשק ושום נעליים, אני יודע שתוך יומיים אתה נשבר"

הם לחצו ידיים ושלומי הרגיש כאילו הלב שלו מתפורר לחתיכות. אם דני מנצח בהתערבות הזאת הוא מאבד את כל מה שהכי חשוב לו בחיים. דני, שהוא החבר הכי טוב שלו מכיתה ג' או ד', ונורית, שהיא חברה שלו כבר איזה שש שנים. אחרי ההתערבות הלך הדכאון של שלומי והעמיק. דני הצליח די טוב בחלק שלו של ההתערבות, ולא נשבר. כנראה שהוא ממש מאוהב בנורית, שלומי חשב לעצמו. הוא לא היה בטוח אם הוא היה מוכן ללכת כל כך רחוק כדי לקבל הזדמנות עם נורית. אחרי הכל את ההזדמנות שלו איתה הוא קיבל לגמרי בקלות, הציבו אותם באותה משמרת לילה בתל-השומר, הוא הביא וויסקי מהבית, הם שתו ואז התפלחו לבריכה. מאז הם ביחד, בלי שום בעיות בכלל, חוץ מהקטע עם סתיו והעניין עם דני, שהוא לא אמר עליו כלום.

בסוף דני נשבר יומיים לפני הדד-ליין שהם קבעו. הוא סבל איזה שלושה שבועות ואז נשבר. שלומי מאוד התעצבן שהם לא קבעו שום דבר שהוא יקבל אם דני יפסיד, אבל כבר לא היה לו מה לעשות, התערבות זו התערבות, ככה זה תמיד היה ביניהם. אחרי כמה זמן נורית זרקה את שלומי, כי הוא שוב ניסה לתפוס את התחת של סתיו. הפעם הוא עשה את זה, כי באמת לא היה לו אכפת כל כך אם נורית תיפרד ממנו, כי הוא הבין שהוא כנראה לא אוהב אותה כל כך, אפילו לא כמו שדני אוהב אותה, ודני בכלל לא בן-זוג שלה. עם דני, שלומי המשיך להיות חבר הכי טוב, והם המשיכו להתערב, אבל לא על דברים גדולים כל כך, וחזרו להתערבויות על משחקי כדורגל, כולל גרעינים, קרטיבים, שתייה קרה, בייגלה חם ומדי פעם אפילו צעיף או כובע של הקבוצה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

eranitay@gmail.com